Advertise on DISCO4.COM
Forum · Gallery · Wiki · Shop · Sponsors
DISCO4.COM > Dutch

Nog Nederlanders actief?
Post Reply  Down to end
Page 3 of 4 <1234>
Dan_NL
 


Member Since: 19 Sep 2010
Location: world
Posts: 1213


Hi Liam, mooie kleur heb je gekozen ! Maar een 2015 zal best wel kostbaar zijn geweest.
Niet getwijfeld om een D5 met 3 jaar garantie te kopen ?

Ik ben helemaal van de D5 afgestapt omdat de achterbank alleen voor personen tot 1.6m
geschikt is. Maar verder is het een strakke auto...

Bij de laatste beurt [ november 2017] van mijn D3 had ik bijna de hele dag om uit te proberen
in welke auto ik het best zit. Ben ik op een F-Type uitgekomen... .. die staat nu voor de deur.

De D3 [2006] hou ik gewoon, maar zal niet vervangen worden door een nieuwere D3/D4.
Ik wacht op een D5 P400e , liefst een D5 P300e wegenbelasting vrij... , en dan van 3 jaar
oud.. Laughing

Kinderen zij nu volwassen, vandaar dat een tweezitter voldoet voor vakanties..
  
Post #193636014th Apr 2018 9:37 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Liam
 


Member Since: 07 Feb 2015
Location: Rotterdam
Posts: 72

Netherlands 2015 Discovery 4 3.0 SDV6 HSE Auto Montalcino RedDiscovery 4

Hi Dan,

Dank voor het welkom. Altijd leuk om met mede petrol heads van gedachten te wisselen. F-type is top auto! De Disco is vervanging voor de bus van mijn wederhelft. Onze kinderen nog lang het huis niet uit. Zelf ook naar D5, MB GL gekeken, maar de hoofdbestuurder is meer liefhebber van het “tractorgevoel” van de d4, dus daarom deze keuze.

Is Duitse import, dus was relatief betaalbaar Smile
 2015 Discovery 4 SDV6 HSE - Montalicino Red
2006 Defender 110 TD5 - Santorini Black
1991 Porsche 911 - Guards Red 
 
Post #193637614th Apr 2018 10:19 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Dan_NL
 


Member Since: 19 Sep 2010
Location: world
Posts: 1213


Hi Liam,

Die "Duitsland route" Mr. Green heb ik zelf ook al bekeken. Er komen steeds meer goedkoper
diesels op de Duitse markt nu de steden op slot gaan. Maar mijn 'oude dame' is nog als nieuw,
zeker na de € 10.000,- aan reparaties de laatste 3 jaar. Dit waren geen grote storingen maar
allemaal regulier onderhoud, na 310.000km... Ik hoop dat ik geen motor/bak problemen krijg..

Mijn auto zou ik wel willen verkopen, omdat ik er nog maar heel weinig mee rij. Maar de markt
wordt verpest door kale/vieze bakken die voor een grijpstuiver worden aangeboden.
Mijn auto doe ik niet weg onder de € 10.000,- . En dat betaald niemand er voor.

Dus rij ik lekker door en probeer zo vaak mogelijk de auto te schorsen als ik er meer dan 3 maanden
geen dringende behoefte aan heb..
  
Post #193638514th Apr 2018 10:42 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Tim043
 


Member Since: 05 Jan 2014
Location: Maastricht
Posts: 7

Netherlands 2006 Discovery 3 4.4 V8 HSE Auto Zambezi SilverDiscovery 3

Jazeker NL-ers actief!

Ben inmiddels 4 jaar bezitter van een '05 Disco3 HSE, Tonga Green, gekocht met 220.000km op de teller en inmiddels +310.000 km.
Gebruik inderdaad ook de Engelstalige pagina's hier voor informatie en ben lid van LRCH.
Inmiddels al veel onverwachtse reparaties mogen uitvoeren, maar nog nooit zo'n fijne complete auto gehad dus is het zeker de moeite waard.

Woon in Maastricht, laat onderhoud uitvoeren bij 4x4 specialist Technische Service Heuvelland in Margraten.

Foto's volgen nog wel.

See ya!
 Since 11-01-2014 of a Land Rover Disco 3 HSE, Feb-2005, Black leather 7 seater, Tonga Green.
Since 16-10-2021 Land Rover Discovery 3 HSE, May-2006, Black leather 7 seater, Zambezi Silver
&2012 Fiat 500C 1.2 Lounge
&2011 Alfa Romeo Giulietta QV 
 
Post #194012927th Apr 2018 9:05 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Dan_NL
 


Member Since: 19 Sep 2010
Location: world
Posts: 1213


Hi Tim043.

Even een tip : de multiriem moet vervangen elke 168000km óf elke 7 jaar, wat eerder komt...
Als deze breekt --> einde motor..

Bij mij is deze recent vervangen. Zowel lager keerrol als spanrol vol roest. Heb toen gelijk waterpomp en oliepomp vervangen.
In Tynaarlo hadden ze nog nooit van een TdV6 een oliepomp vervangen, maar zekerheid voor alles.. Waterpomp kwam druppel uit keerring, ook vervangen... Shocked

Jij hebt het zelfde probleem als ik : géén roetfilter. Dus vanaf 2019 gaan we € 3500 pj aan MRB betalen..

Ik heb bedacht de auto op Belgisch kenteken te zetten en daarmee te rijden. De BPM is nog € 800 dan.
Áls ze je pakken moet je 2x 800 betalen.. Stel je rijdt 3 jaar zonder MRB te betalen.. Laughing
  
Post #194013127th Apr 2018 9:13 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
IndusD4
 


Member Since: 01 Dec 2011
Location: Sydney, NSW
Posts: 308

Australia 2016 Discovery 4 3.0 TDV6 Base 7 Seat Auto Corris GreyDiscovery 4

Shocked 3500 euro per jaar ??? Shocked

Kun je je uit Nederland uitschrijven en in België net over de grens gaan wonen? Mag je dan in Nederland met een buitenlands kenteken rijden?

Ron
  
Post #194013827th Apr 2018 9:37 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Dan_NL
 


Member Since: 19 Sep 2010
Location: world
Posts: 1213


Hallo Ron.

Ja, een D3 op 'geel kenteken' [ personenauto ; 'grijs kenteken ' = bestelwagen ], daar betaal ik
nu exact € 3000 pj voor. Vanaf volgend jaar komt er 15% bij als je geen roetfilter hebt AF FABRIEK.

Dus je mag ook niet [ zoals in DE/BE] een roetfilter achteraf laten inbouwen. Mogelijk kan ik de
auto eerst op DE/BE kenteken zetten en dan weer op NL mét roetfilter...

Maar goedkoopst is op DE/BE kenteken...

Als je in NL woont en staat ingeschreven mag je niet in een buitenlandse auto rijden. De boete daarvoor is dan 2x de BPM.
Aangezien de auto dan 13/14 jaar oud is, is de BPM € 0,- ... 8)

Niet écht een probleem dus...
  
Post #194015927th Apr 2018 10:57 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
IndusD4
 


Member Since: 01 Dec 2011
Location: Sydney, NSW
Posts: 308

Australia 2016 Discovery 4 3.0 TDV6 Base 7 Seat Auto Corris GreyDiscovery 4

Hoi Dan

Ik heb jaren in Engeland gewoond maar was uitgeschreven in Nederland dus mocht gewoon met mijn Engelse auto in Nederland rijden. Met een aantal collega's zijn we een keer in Nederland geweest en de auto werd in beslag genomen. De bestuurder nog was ingeschreven in Nederland dus die kreeg een boete, en we konden niet aantonen dat het onze auto was (company car, je krijgt er geen papieren bij in Engeland - alleen de sleutels). Na het weekend met de zaak bellen om de papieren de krijgen, naar de gemeente om een bewijs van uitschrijving de halen en ik mocht hem naar België rijden.

Maar ik weet niet hoe de regels zijn als je in het buitenland woont maar in Nederland werkt.

Als je BPM niks is dan zou je het kunnen wagen, tenzij het 2X de volledige BPM van nieuw is.
  
Post #194017227th Apr 2018 11:49 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
JarvisBL
 


Member Since: 13 Feb 2018
Location: Purmerend
Posts: 4

Netherlands 2005 Discovery 3 4.4 V8 HSE Auto Adriatic BlueDiscovery 3

Dag Lage Landen-genoten Laughing
Leeft het hier nog?

Groet,
Jarvis
 2005, D3 V8 HSE

Just enjoy now while you can. 
 
Post #208502918th Sep 2019 3:40 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Liam
 


Member Since: 07 Feb 2015
Location: Rotterdam
Posts: 72

Netherlands 2015 Discovery 4 3.0 SDV6 HSE Auto Montalcino RedDiscovery 4

een klein beetje Very Happy
 2015 Discovery 4 SDV6 HSE - Montalicino Red
2006 Defender 110 TD5 - Santorini Black
1991 Porsche 911 - Guards Red 
 
Post #208503218th Sep 2019 3:48 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
IndusD4
 


Member Since: 01 Dec 2011
Location: Sydney, NSW
Posts: 308

Australia 2016 Discovery 4 3.0 TDV6 Base 7 Seat Auto Corris GreyDiscovery 4

Ben er nog wel maar verhuisde naar disco5.co.uk

Ron
 2016 D4 TDV6 Corris Grey
IIDTool BT 
 
Post #213350231st Mar 2020 6:43 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
JAB
 


Member Since: 22 May 2006
Location: Near Apeldoorn
Posts: 95

Netherlands 2012 Discovery 4 3.0 SDV6 HSE Auto Santorini BlackDiscovery 4

ik doe ook nog mee, gezellig dat er nog iemand is...
 2012 D4 sdv6, mapped & 2016 D4 sdv6
Club sump plate
Club dual battery
Club Duratrac
Club rocksliders 
 
Post #21583973rd Jul 2020 9:17 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Motolab
 


Member Since: 18 Oct 2019
Location: Sleen
Posts: 1815

Netherlands 2006 Discovery 3 TDV6 HSE Auto Zambezi SilverDiscovery 3

Wel meer.... Very Happy maar op een engels forum, Zie ik zelf nooit het nut van een nederlands of andersinds talig deel, tav technische info Uitwisseling...

Dan is het of dubbel, of we maken niet gebruik van ALLE kennis....

Dus lees en schrijf hier zelden..
 Best regards
Harold

Always looking for Pre '55's & Pre war British Motorcycles! knowing or having one for sale? PM please. I visit the UK 6 times a year

Ps. I edit my texts quite often, english is not my native language, so I will edit My “typo’s” etc. Wink 
 
Post #21584073rd Jul 2020 10:08 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
JAB
 


Member Since: 22 May 2006
Location: Near Apeldoorn
Posts: 95

Netherlands 2012 Discovery 4 3.0 SDV6 HSE Auto Santorini BlackDiscovery 4

Dito, maar het is soms wel handig voor wat lokale zaken.. Ben op zoek naar iemand die mijn 2013 TDV6 kan tunen en wellicht nog wat IID tool vrijgaven en om de FBH remote en Achteruitrij camera in te bouwen.
 2012 D4 sdv6, mapped & 2016 D4 sdv6
Club sump plate
Club dual battery
Club Duratrac
Club rocksliders 
 
Post #21584303rd Jul 2020 11:12 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Motolab
 


Member Since: 18 Oct 2019
Location: Sleen
Posts: 1815

Netherlands 2006 Discovery 3 TDV6 HSE Auto Zambezi SilverDiscovery 3

owkee,

tunen moet je bij een Pro-zijn... moet hij op de rollenbank? of puur een mapping?

v.w.b. aanpassing cff file, zijn IID's zoals ik heb, gekoppeld aan 1 VIN,
een 2e VIN kost al snel een € 65 zo bij mijn weten..

als je meer met de auto doet, zoals onderhoud ed..zou ik gewoon een IID aanschaffen.... scheelt je een hoop geld, richting dealer en 75% vd waarde krijg je retour bij verkoop...
 Best regards
Harold

Always looking for Pre '55's & Pre war British Motorcycles! knowing or having one for sale? PM please. I visit the UK 6 times a year

Ps. I edit my texts quite often, english is not my native language, so I will edit My “typo’s” etc. Wink 
 
Post #21584403rd Jul 2020 11:51 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Display posts from the last:  
Post Reply Back to top
Page 3 of 4 <1234>
Jump to:  
Previous Topic | Next Topic >


Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



DISCO4.COM Copyright © 2004-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
DISCO3.CO.UK RSS Feed - All Forums

DISCO4.COM is independent and not affiliated to Land Rover.
Switch to Mobile Site